divendres, 4 d’octubre del 2019

SEGONA SETMANA DEL TALLER D'ESCACS AMB EN DAVID PONS

SESSIÓ 6:
Aquesta sessió l’hem dedicada a analitzar un poquet (perquè donaria per dies, setmanes i mesos) a dos dels personatges fonamentals dels escacs recents, els coneguts com la doble K, Anatoly Karpov i Garry Kasparov. Dos personatges molt diferents i amb uns valors i estil de joc molt característics.
Vam veure un Informe Robinson molt interessant, aquí teniu l’enllaç:
La doble K, historia de una rivalidad.

Després vam continuar el torneig que esteim fent dins l’aula.

SESSIÓ 7:
Hem descobert quan es va introduir la màquina per a preparar als escaquistes, aspecte fonamental avui en dia. Els escacs no s’entenen sense els ordinadors. De fet en Kramnik aconsegueix derrotar a Kasparov i proclamar-se campió del món perquè va memoritzar 10.000 jugades i Kasparov no va poder derrotarlo. Kramnik va emprar la defensa Berlinesa.
També repassam la partida de Kasparov contra la màquina Deep Blue, que va aconseguir derrotar i va tenir una gran repercussió mediàtica.
Kasparov vs Deep Blue

SESSIÓ 8:
A aquesta sessió, en David els hi ha passat una prova per veure el nivell individual de cada un de noltros. L’activitat consisteix en fer combinacions: pensar la jugada de blanques, preveure el moviment de les negres i fer escac i mat amb blanques.

SESSIÓ 9:
La sessió 9 la dedicam a la família Polgar, una família essencial per entendre els escacs i sobretot el canvi que va suposar a nivell d’escacs femení, ja que als anys 70 van demostrar que no h havia diferències entre fillets i filletes o homes i dones a l’hora de jugar. De fet, la filla petita, na Judit Polgar, és considerada la jugadora més important de la història, de fet va guanyar a campions del món.
Van demostrar que qualsevol persona, si es donen unes certes condicions, poden ser genis!
Mirau aquest documental que hem vist amb en David.
Cerebros asombros: conviérteme en un genio.

SESSIÓ 10:
Avui hem fet combinacions de mat en dues jugades, començant amb escac doble, ja que implica al contrari moure el rei. Masterclass:






Per acabar, hem pogut veure un espectacle increïble, una partida a cegues per part del nostre amic i mestre David contra n'Eloi. Mirau-la perquè disfrutareu.




13 comentaris:

  1. Aquesta setmana ho he passat molt bé jugant a escacs amb en David ,he après moltes coses com per exemple alguns mats,un poc mes de informacio sobre els campions del món com Bobby Fisher,Karpov,Kasparov ext...
    Resumidament.. Unes setmanes inolvidables.
    Marta

    ResponElimina
  2. Hola aquestes setmanes jo tambe o he passat molt be amb en David Pons,he aprés molt i esper que al institut tambe vingui. Aina

    ResponElimina
  3. hola, aquestes dues setmanes he après jugades impresionants i jugadors que ho eren encara més. aquestes classes amb en David seran inolvidables.
    David moltes gràcies per tot.

    ResponElimina
  4. Hola soc en Biel jo o vaig pasar molt be cuán en David va fer sa partida a cegas.
    He apres moltes jugades molts mats i moltes coses mes sobre el campeons del mon.

    ResponElimina
  5. Hola som n’Amaya, ha estat molt xula aquesta partida

    ResponElimina
  6. hola,a jo me han encantat aquestes dos setmanes i m'encantaria poder tornar-ho a fer
    he apres molt i voldria millorar encara mes

    ResponElimina
  7. Hola clase, a jo les dues setmanes amb en David m'han passat volant, m'encantaria poder repeti-ro, ja què he après moltes coses què encara no sabia.
    A jo la batalla entre Karpov i Kasparov m'ha parescut impresionant, i el què em va sorprende mes va ser què Karpov perdès 15k estant assegut a una cadira!!!!!!
    en resum m'ha parescut dos setmanes genials.
    GRACIES PER TOT EL QUÈ HAS FET PER NOLTROS, DAVID

    ResponElimina
  8. Hola a tothom. Aquestes dues setmanes m'he divertit molt i he aprés molt sobre els escacs amb en David. Moltes gràcies, David. Som n'Albert B.

    ResponElimina
  9. Hola, estas dos semanas me han gustado mucho y se me han pasado volando, ojala hubiera sido mas tiempo.
    saludos Samara

    ResponElimina
  10. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  11. Hola soc n Alex i el taller d escacs em va agradar molt per que vam aprendre moltes jugades

    ResponElimina
  12. hola miquel a molat mogollon Es Per P0DER fER-HO UNA LTRE ANY

    ResponElimina